Home » ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ » Το νερό ως πηγή ζωής

Το νερό ως πηγή ζωής

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Όλοι γνωρίζουμε πως το νερό είναι στοιχείο και πηγή της ζωής και ότι ο άνθρωπος είτε το θέλει είτε όχι έχει  εξαρτήσει  την  επιβίωσή του απ? αυτό.  Σήμερα όμως  το νερό, ύστερα  από  τις ασυλλόγιστες  παρεμβάσεις  του  ανθρώπου στη  φύση  είτε τείνει να  λιγοστέψει  ακόμα κ αι  να  εκλείψει  σε  ορισμένες  περιοχές  του πλανήτη, είτε  γίνεται  εχθρικό προς τον  άνθρωπο εξαιτίας της ρύπανσής του.

ΣΤΟΧΟΙ  ΚΑΙ  ΣΚΟΠΟΙ

Το πρόβλημα της λειψυδρίας  είναι ορατό, σε πολλές περιοχές τόσο του πλανήτη όσο και της χώρας μας. Σκεφτήκαμε πως οι μαθητές μας  θα? πρεπε να κάνουν μια προσπάθεια προσέγγισης του όλου προβλήματος, να βιώσουν προβληματικές καταστάσεις σχετικές με το νερό, να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές απέναντι σ? αυτό, να ευαισθητοποιηθούν και να προτείνουν λύσεις για σωστή διαχείριση και αποτροπή μιας μελλοντικής απειλής, είτε σε τοπικό και εθνικό, είτε σε παγκόσμιο επίπεδο. Πέρα απ? αυτό στοχεύουμε στις συμμετοχικές, γνωστικές, κοινωνικές, επικοινωνιακές, καλλιτεχνικές  και αισθητικές δεξιότητες των μαθητών και στην εξοικείωσή τους με επιστημονικές μεθόδους διερεύνησης και ανακάλυψης της γνώσης αλλά και αξιολόγησης πηγών και στοιχείων.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ? ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Με ομαδικές, ερευνητικές, εργαστηριακές και βιωματικές διαδικασίες οι μαθητές  συγκέντρωσαν,  κατέγραψαν  πληροφορίες,  παρατήρησαν,  ταξινόμησαν,  επεξεργάστηκαν  κείμενα και στοιχεία,  άκουσαν αρμοδίους,  επικοινώνησαν  με την τοπική κοινωνία,  τραγούδησαν,  ζωγράφισαν, αποκτώντας  πολύπλευρες γνώσεις, σχετικά με την οικονομική, ιστορική, θρησκευτική και πολιτισμική του αξία.

Στο μάθημα της Γλώσσας  δημιουργήσαμε  το   «γλωσσάρι του νερού» δηλ λέξεις που έχουν σχέση με το νερό, τις οποίες μεταφράσανε στα Αγγλικά με τη βοήθεια της δασκάλας των Αγγλικών .

Επισκεφτήκαμε το Μουσείο νερού της Θεσ/νίκης, όπου φωτογράφησαν διάφορα εκθέματα  ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ),  συμμετείχαν επίσης σε διάφορες βιωματικές δράσεις εντός του χώρου του Μουσείου.

Συνδέσαμε το θέμα εργασίας μας  με το αναλυτικό πρόγραμμα.

Γλώσσα  2η Ενότητα: Ρώτα το νερό τι τρέχει(παραδόσεις- μύθους-επαγγέλματα σε σχέση με το νερό.

4η Ενότητα: Εμένα με νοιάζει(επιχειρήματα-λέξεις σχετικές με το περιβάλλον)

Θρησκευτικά: Το νερό στο χριστιανισμό (βάφτιση του Χριστού)

Μελέτη Περιβάλλοντος: Ποτάμια, λίμνες, δημόσια έργα, ( τεχνητά φράγματα, ύδρευσης, άρδευσης)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Αξιολογήσαμε  στάσεις,  συμπεριφορές  και γνώσεις που υπήρχαν, πριν την έναρξη του προγράμματος  και πόσο αυτές άλλαξαν, μετά την ενασχόλησή τους με το συγκεκριμένο θέμα.

Γλωσσάρι    όρων,  σε σχέση  με το ταξίδι του νερού και ο βαθμός που αυτά έγιναν κατανοητά.

Η αξιολόγηση έγινε από τους παραπάνω εκ/κους που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, μέσω ερωτηματολογίων εργασίας που δώσαμε στους μαθητές και τις μαθήτριες. Παρατηρήσαμε αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών των μαθητών και  μαθητριών μας  από την έναρξη του συγκεκριμένου προγράμματος.

Εξαγωγή συμπερασμάτων από το ερωτηματολόγιο  που δόθηκε στους μαθητές και της μαθήτριες  καθώς και τις οικογένειες τους.

1.  Διπλάσιοι γονείς κάνουν οικονομία στο νερό που πίνουν. Προτιμούν αν διψούν να ξαναγεμίσουν το ποτήρι τους παρά να χύσουν στο νεροχύτη.
2.  Η πλειοψηφία των γονέων χρησιμοποιεί ντους για οικονομία.
3.  Όταν χρησιμοποιούν μπανιέρα τετραπλάσιος αριθμός γονέων δεν την γεμίζει με νερό για να αποφύγουν την σπατάλη.
4.  Δεν σπαταλούν το νερό αφήνοντας το να τρέχει με ορμή.
5. Η πλειοψηφία των γονέων χρησιμοποιεί το πλυντήριο μόνο όταν γεμίζει.
6.  Εξοικονόμηση νερού με πότισμα με ποτιστήρι και όχι με λάστιχο από την πλειοψηφία.
7. Οι περισσότεροι δεν χρησιμοποιούν λεκάνη για το πλύσιμο των λαχανικών τους πλένοντας τα στη βρύση και σπαταλώντας έτσι μεγάλες ποσότητες νερού.
8. Οριακή πλειοψηφία των γονέων που δεν επιτρέπουν στα παιδιά τους να παίζουν με νεροπίστολο.
9. Οι περισσότεροι πλένουν τις βεράντες με λάστιχο.
10. Οριακά λιγότεροι οι γονείς που πλένουν τα αυτοκίνητα τους με κουβά και σφουγγάρι.
11. Κανείς δεν αφήνει τις βρύσες να στάζουν.

nero-stat

Συνολικό συμπέρασμα.
Θετική αλλαγή στάσης   γονέων,   μαθητών και μαθητριών  όσον αφορά την εξοικονόμηση  νερού.

Υπεύθυνοι προγράμματος: Δήμου Νικόλαος – Παπαδημητρίου Νικόλαος

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

Δώστε μια απάντηση

*

© 2017 ΠΕΡΙΟΔΙΚΑΚΙ – 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ "ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΠΑΣΕΓΚΟΣ" · RSS · Δημιουργία ιστοσελλίδας Πηλιανίδης Γιώργος · Powered by SCH.gr
web counter