ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ

Ειδήσεις που αφορούν την εκπαίδευση στην Ελλάδα και τον κόσμο μέσα από το διαδίκτυο

ΕΚΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ όλο και περισσότερα σχολεία προσφέρουν στους μαθητές τους "εκπαίδευση εκτός σχολείου", επισημαίνει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Washington Post (28.11.2000). Πρόκειται, ουσιαστικά για δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα εκτός των σχολικών αιθουσών και περιλαμβάνουν από επισκέψεις σε υπαίθρια μουσεία μέχρι παραμονή στην ύπαιθρο.

Ποιος είναι, όμως, ο στόχος της "εκτός σχολείου εκπαίδευσης"; Στο σημείο αυτό οι γνώμες των εκπαιδευτικών διίστανται. Κάποιοι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι στόχος είναι να δοθεί στους μαθητές η δυνατότητα να εμπλακούν σε δραστηριότητες που ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους και τους μαθαίνουν να συνεργάζονται, ενώ άλλοι θεωρούν ότι βοηθούν τους μαθητές να έρθουν σε επαφή με τη φύση και να μελετήσουν καλύτερα διάφορα περιβαλλοντικά θέματα. Όπως κι αν είναι τα πράγματα, η ουσία είναι ότι οι μαθητές μαθαίνουν, στο πλαίσιο αυτών των δραστηριοτήτων, να λειτουργούν ως ομάδα, να έρχονται αντιμέτωποι με πραγματικά προβλήματα και να μαθαίνουν να τα επιλύουν.

 

Η ΙΤΑΛΙΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟ

Ο υπουργός Παιδείας της Ιταλίας Tullio de Mauro κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την Ιταλία σε ότι αφορά στον αναλφαβητισμό. Το 1/3 του πληθυσμού είναι αναλφάβητοι, ενώ το επίπεδο ενός άλλου 1/3 του πληθυσμού είναι μόνον έναν ή δύο βαθμούς υψηλότερο, όπως δημοσιεύει η LA REPUBBLICA (27.11.2000).

Ο De Mauro λέει ακόμη ότι το ποσοστό που δίνουν οι επίσημες στατιστικές (10% αναλφαβητισμός) έχει ξεπεραστεί από νεότερες στατιστικές και θα πρέπει άμεσα να βελτιωθεί το σχολικό σύστημα, αλλά και να καθιερωθεί η δια βίου εκπαίδευση ώστε να επιμορφωθούν και οι ενήλικες. Ήδη, εδώ και 3 χρόνια έχουν ξεκινήσει τέτοια προγράμματα στην ιταλική περιφέρεια, αλλά θα πρέπει να βελτιωθούν, διότι ο αναλφάβητος ενήλικος πληθυσμός αποτελεί κίνδυνο και για τα παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο. Όταν αυτά προέρχονται από οικογένειες στων οποίων τα σπίτια δεν μπαίνει ποτέ βιβλίο ή εφημερίδα, είναι βέβαιο ότι θα αντιμετω- πίσουν πολύ μεγαλύτερες δυσκολίες στο σχολείο παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των δασκάλων τους.

 

ΕΝΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΟΥ ΔΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΕΙ

ΟΠΩΣ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ

Σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times (27.11.2000), το Πανεπιστήμιο της Santa Cruz στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, αποφάσισε να συνεχίσει την παράδοση που θέλει τους φοιτητές του να μη βαθμολογούνται με τον παραδοσιακό τρόπο. Από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του το Πανεπιστήμιο αυτό βαθμολογεί τους φοιτητές με γραπτές περιγραφές της επίδοσής τους και όχι με έναν "βαθμό" όπως όλα τα άλλα.

Το θέμα της βαθμολόγησης τέθηκε πρόσφατα σε ψηφοφορία γιατί όσοι είναι αντίθετοι στο "γραπτό" τρόπο βαθμολόγησης ισχυρίζονται πως οι φοιτητές έχουν προβλήματα όταν ζητούν υποτροφίες, θέλουν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές ή αναζητούν εργασία γιατί δεν μπορούν να συγκριθούν βαθμολογικά με τους φοιτητές των άλλων Πανεπιστημίων. Οι υποστηρικτές του, όμως, ισχυρίζονται πως με το "γραπτό" τρόπο βαθμολόγησης, ο φοιτητής πρέπει να μελετά και να συμμετέχει συστηματικά και όχι να παπαγαλίζει ή να προσπαθεί να περνά τις εξετάσεις με διάβασμα της τελευταίας στιγμής.

Κατασκευή ιστοσελίδας Γιάννης Ανδρεάδης
Copyright © 2000-2004