- Θερμοκρασία
- Θερμόμετρο
- Θερμότητα
Ι0 Θερμοκρασία:
- Πιάσαμε ο ένας το χέρι του άλλου και αντιληφθήκαμε με διαφορετικό τρόπο τη θερμοκρασία του
- Προβληματιστήκαμε με καταιγισμό ιδεών
- Κάναμε το πείραμα με τα 3 δοχεία (κρύο-χλιαρό-ζεστό) και καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως η αντίληψη της θερμοκρασίας με τις αισθήσεις είναι υποκειμενική και όχι σαφής
2 ο θερμόμετρο:
- Περιεργαστήκαμε το θερμόμετρο οινοπνεύματος που υπάρχει στο εργαστήρι του σχολείου
- Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες με συγκεκριμένη δράση:
- Η α΄ομάδα μέτρησε τη θερμοκρασία στα 3 δοχεία που αναφέραμε
- Η β΄ομάδα μέτρησε τη θερμοκρασία σε δοχείο με πάγο που λιώνει (Ο βαθμοί Κελσίου) αναφερόμενοι στην αρχή της κλίμακας του Κέλσιου
- Η γ΄ομάδα μέτρησε τη θερμοκρασία σε μπρίκι με νερό που βράζει, κατέγραψε τις θερμοκρασίες καθώς και τη θερμοκρασία του νερού που βράζει (100 βαθμοί Κελσίου) και διαπίστωσε πως αυτή είναι σταθερή
- Στο εργαστήρι υπάρχει κι ένα θερμόμετρο, που εκτός από τους βαθμούς Κελσίου, υπάρχει και η κλίμακα σε βαθμούς Φαρενάιτ και αναφερθήκαμε και στη δική του κλίμακα βρίσκοντας ταυτόχρονα τη διαφορά στις δύο κλίμακες 3ο Θερμότητα:
Για να αποσαφηνίσουμε καλύτερα τις δύο έννοιες (θερμοκρασία-θερμότητα)
- Θυμηθήκαμε από την πρώτη ενότητα την έννοια της θερμικής ενέργειας και τις μετατροπές της
- Πειραματιστήκαμε βάζοντας το δοχείο με τα παγάκια μέσα σε ένα δοχείο με πολύ ζεστό νερό
- Μετρήσαμε τη θερμοκρασία και διαπιστώσαμε ότι ανεβαίνει στο κρύο δοχείο
- Εμπεδώσαμε πως η θερμότητα ρέει από ένα θερμό σώμα σε ένα πιο κρύο
- Θίξαμε και την έννοια της θερμικής ισορροπίας στο ερώτημα: Πόσο μπορεί να ανέβει η θερμοκρασία του κρύου δοχείου
- Σκεφτήκαμε παραδείγματα από τις καθημερινές μας εμπειρίες