1.Προοργανωτής-κίνητρα:
Υλικά για τα πειράματα: ποτηράκια, φακές, φασόλια,αλάτι ,πιπέρι, ζάχαρη, οινόπνευμα κ.λ.π.)
2.Εποικοδόμηση της γνώσης:
Διάγνωση αρχικής γνώσης στηριζόμενη σε καθημερινές εμπειρίες (τι νομίζουν πως είναι τα μίγματα).
3. Καταιγισμός ιδεών:
Καταγραφή γενικών απόψεων στον πίνακα.
4. Προβληματισμός:
Ποιες διαφορές υπάρχουν σε όλα αυτά.
5. Πειραματική διαδικασία:
1η ομάδα:φασόλια με φακές
νερό με πιπέρι
2η ομάδα:νερό με ζάχαρη
3η ομάδα: νερό με αλάτι
4η ομάδα: νερό με οινόπνευμα
νερό με λάδι
6. Εξαγωγή συμπεράσματος από την παρατήρηση:
Σε άλλα μίγματα τα συστατικά διακρίνονται και σε άλλα όχι.
7.Γνωστική σύγκρουση.
Κατανόηση των όρων ομογενές- ετερογενές.
8.Εννοιολογική χαρτογράφηση:
Διαχωρισμός των μιγμάτων στον πίνακα
σε δύο ομάδες (ομογενή-ετερογενή).
9. Σύνδεση με την καθημερινή ζωή:
Παραδείγματα από την καθημερινή εμπειρία με βάση τους νέους όρους.
Η εμπειρική βιωματική διαδικασία, η βήμα προς βήμα προσέγγιση του στόχου, η εποικοδομητική προσέγγιση της γνώσης και η συνεργασία των ομάδων έφεραν θετικό αποτέλεσμα, τα παιδιά συμπλήρωσαν εύκολα τις ασκήσεις του βιβλίου, δημιούργησαν κίνητρα για μάθηση. Σκέφτηκαν κι άλλα παραδείγματα, όπως το θαλασσινό νερό, τις αλυκές για την παραγωγή αλατιού κ.ά.
Με τον ίδιο τρόπο προσεγγίσαμε και τα κορεσμένα-ακόρεστα διαλύματα.
Home » Ε΄ΤΑΞΗ, ΜΑΘΗΜΑΤΑ, ΜΑΘΗΤΕΣ, ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ, ΦΥΣΙΚΑ, ΦΥΣΙΚΑ » 2η ενότητα Φυσικών από το Ε2 (μίγματα-διαλύματα)